אנורקסיה – כל מה שרציתם לדעת

כאשר אנו מדברים על אנורקסיה אנחנו למעשה מדברים על הפרעת אכילה המאופיינת במשקל גוף נמוך באופן חריג, פחד עז מעלייה במשקל ותפיסה מעוותת של משקל. אנשים אשר סובלים מאנורקסיה מייחסים ערך גבוה לשליטה במשקל שלהם ובצורתם, תוך שימוש במאמצים קיצוניים הנוטים להפריע באופן משמעותי לחייהם.

על מנת למנוע עלייה במשקל או כדי להמשיך לרדת במשקל, אנשים עם אנורקסיה בדרך כלל מגבילים מאוד את כמות המזון שהם אוכלים. אותם אנשים עשויים לשלוט בצריכת הקלוריות שלהם על ידי הקאות לאחר אכילה או על ידי שימוש לרעה בחומרים משלשלים, עזרי דיאטה או חוקנים. הם עשויים גם לנסות לרדת במשקל על ידי פעילות גופנית מוגזמת. לא משנה כמה הם ירדו במשקל, הם עדיין ימשיכו לפחד מעלייה במשקל.

אנורקסיה היא לא באמת עניין של אוכל. זוהי דרך מאוד לא בריאה ולפעמים מסכנת חיים לנסות להתמודד עם בעיות רגשיות. אנשים אשר סובלים מאנורקסיה, לעתים קרובות משווים רזון לערך עצמי.

אנורקסיה, בדומה להפרעות אכילה אחרות, יכולה להשתלט על חייכם וקשה מאוד להתגבר עליה. אבל באמצעות טיפול מתאים, אתם יכולים לקבל תחושה טובה יותר של ערך עצמי, לחזור להרגלי אכילה בריאים יותר ולפתור חלק מהסיבוכים החמורים של מחלת האנורקסיה.

סימפטומים של אנורקסיה

הסימפטומים הפיזיים של אנורקסיה קשורים לרעב. אנורקסיה כוללת בין היתר בעיות רגשיות והתנהגותיות הכרוכות בתפיסה לא מציאותית של משקל הגוף ופחד חזק ביותר מעלייה במשקל או השמנה.

זה עשוי להיות קשה להבחין בסימפטומים מכיוון שההגדרה למשקל גוף נמוך שונה עבור כל אדם, ואנשים מסוימים עשויים שלא להיראות רזים במיוחד. כמו כן, בחלק גדול מן המקרים אנשים אשר סובלים מאנורקסיה מסווים את הרזון, הרגלי האכילה או הבעיות הגופניות שלהם.

חלק מן הסימפטומים הפיזיים הבולטים ביותר של אנורקסיה הם:

סימפטומים רגשיים והתנהגותיים

חלק מן התסמינים ההתנהגותיים הבולטים ביותר של אנורקסיה עשויים לכלול ניסיונות לרדת במשקל באמצעות:

חלק מן התסמינים הרגשיים וההתנהגותיים של אנורקסיה הם:

מתי כדאי לפנות לרופא?

לרוע המזל, חלק גדול מן האנשים אשר סובלים מאנורקסיה אינם מעוניינים בטיפול, לפחות בהתחלה. הרצון שלהם להישאר רזים גובר על החששות שלהם לגבי בריאותם. אם יש לכם אדם אהוב שאתם מודאגים בנוגע אליו, לחצו עליו  לדבר עם רופא.

אם אתם חווים אחת מן הבעיות שציינו בפניכם, או אם אתם חושבים שיש לכם הפרעות אכילה, אנו ממליצים לכם לפנות לעזרה. אם אתם מסתירים את האנורקסיה שלכם מאנשים אהובים, נסו למצוא אדם שאתם סומכים עליו שידבר על מה שקורה אתכם.

מאילו סיבות יכולה להתפתח אנורקסיה?

הסיבה המדויקת אשר בגינה עלולה להתפתח אנורקסיה היא אינה ידועה. בדומה למחלות רבות אחרות, ככל הנראה מדובר בשילוב של גורמים פסיכולוגיים, ביולוגיים וסביבתיים.



אנורקסיה – גורמי סיכון

אנורקסיה שכיחה במיוחד בקרב בנות ונשים. בנוסף על כך, במהלך השנים נערים וגברים פיתחו יותר ויותר הפרעות אכילה, הקשורות בלא מעט מקרים ללחצים חברתיים גוברים.

כמו כן, אנורקסיה פופולרית יותר בקרב בני נוער. ולמרות זאת, אנשים בכל הגילאים יכולים לפתח הפרעת אכילה מן הסוג הזה, אם כי היא נדירה בקרב אנשים מעל גיל 40. בני נוער עשויים להיות בסיכון גבוה יותר בגלל כל השינויים הפיזיים אותם הם עוברים במהלך תקופת ההתבגרות שלהם. הם עשויים גם להתמודד עם לחץ חברתי מוגבר ולהיות רגישים יותר לביקורת או אפילו להערות סתמיות על משקל או מבנה גוף.

חלק מן הגורמים אשר מגבירים את הסיכון לאנורקסיה הם:

לאנשים עם קרוב משפחה מדרגה ראשונה אשר סבל מאנורקסיה יש סיכויים גבוהים יותר לסבול מאנורקסיה.